wtorek, 19 lutego 2013

Segregator na adresy.

Jak zwykły czarny segregator ubarwić? Wystarczy drukarka + zdjęcia albo talent artystyczny, klej, kartki, nożyczki, no i wyobraźnia.


Dzisiaj pokażę Wam mój pomysł na okładkę segregatora, w którym trzymam adresy osób z całego świata, do których wysyłam pocztówki. Też możecie się w to pobawić, logując się na stronie www.postcrossing.com .
Najpierw zeskanowałam zapisane strony moich pocztówek, jakie dostałam. Następnie w programie Picassa3 zrobiłam 6 kolaży rozmiaru A4, które wydrukowałam, trzy w kolorze i trzy czarno-białe.
Teraz musimy się uzbroić w klej, nożyczki, nie pogardzicie pewnie też żyletką przy małych otworach i niewielkich docięciach, linijkę, ołówek i dużą dokładność. Polecam klej sylikonowy do porcelany, papieru, kartonu itp..

1. Nanosimy klej na powierzchnię segregatora.
2. Przyklejamy kolorowy wydruk kolażu, zostawiając naddatki papieru na zagięcie go.
3. Obracamy okładkę segregatora, zostawiamy około 1.5 cm. naddatku, resztę obcinamy, a naddatek przyklejamy do okładki.


4. Czynność tą powtarzamy, aż obkleimy cały segregator, polecam najpierw przykleić okładki od przodu i tyłu z zewnątrz następnie grzbiet segregatora z zewnątrz. Pamiętając o wycięciu niezbędnych otworów, o ile takie są w waszym segregatorze.
5. Po przyklejeniu każdej kartki możecie położyć segregator na 2 minuty na ciepłym kaloryferze, który wysuszy klej i pozbędziemy się widocznych po nim śladach.
6. Od środka robimy dokładnie to samo przyklejamy, tym razem czarno-biały wydruk najpierw na przedniej okładce, następnie na tylej, a na koniec na grzbiecie. Ponieważ kartka A4 jest większa od mojego rozmiaru segregatora to najpierw musiałam przyciąć kartki aby je dopasować. Jedyną różnicą jest to, że nie zostawiamy naddatków i nie przyklejamy ich na odwrocie okładki.
7. Tak samo jak uprzednio po przyklejeniu każdej kartki wygrzewamy segregator na kaloryferze.
8. Na koniec pozostało dopieścić szczegóły i  segregator jest gotowy.











3 komentarze:

  1. Genialne wykonanie + świetny pomysł!

    Pozdrawiam, SL.
    deshonore.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pięknie przerobiony segregator ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna propozycja, bardzo podobaja mi sie takie unikatowe rozwiazania.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń